Vi forlot Padda, Oslo, på fredag. Blikk stille, så barna leste og Snorre vasket fendere. På Håøya plukket barna østers og vi gikk en lang tur etter middag i måneskinnet. Har konkludert med at batteriene ikke tålte vinteren, så litt skralt med strøm, men vi klarer oss

Lørdag ble dingyen montert og prøvd ut og rådyr ble observert på nordøya. Masse fugl og blåveis og opptil flere flått..

I Sætre fikk vi kjøpt patron til den ene vesten og spist årets første is ombord.

Vi ble tatt godt i mot på Filtvet av familien Johnsen/Skånseng/Ludvigsen. Det ble kjørt litt båt, fisket, BADET(de tre eldste barna!! )skravlet, spist og drukket. Veldig, veldig hyggelig!

Det ble en kaffekopp innomhus før vi putret videre i retning Bolærne søndag. Da vinden økte raskere enn antatt gikk vi inn til Åsgårdstrand.

Mannskap kan melde om fine forhold i skuta, Chili har funnet roen og om noen bare kan skru av sidevinden nå så er alt perfekt!

Så dro vi videre til Bolærne! Fantastisk plass!

Med sterk sidevind var det om å gjøre å være kjapp med å fortøye. Snorre la til og jeg fortøyde foran og bak i en fei.

Alt så greit ut helt til vi oppdaget at det kun var den innerste stolpen som hadde strøm..

Med batterier som mer eller mindre tok kvelden i vinter og null strøm siden Oslo var alt ladet ut så var en prioritet å få fikset biffen.

Å stå på brygga og flytte 13 tonn med 10 m/s i ryggen var nesten som å føde igjen, men nå har vi strøm, er vel fortøyd, lunsjen er inntatt 4 timer senere enn normalt, barna har funnet frem favorittfilmen Rush Hour (Chan og gutta ) og Chili har klart seg gjennom sin første seilas.

Etter Bolærne seilte vi til Strømstad i strålende vær! Ble godt kjent i havna de to dagene vi var der og fikk ladet og bunkret litt. Impregnerte også sprayhooden.

Påskelammet ble faktisk like godt i gassovn!

Da rånerne begynte å ankomme forlot vi byen til fordel for Koster! Vi var ikke alene, fire båter utenpå hverandre hele veien allerede nå!

Vi gikk noen lange fine turer og testet dingyen som nå har fått navnet Farris. Kajakken heter Bris . Frøya testet badetemperaturen, icebucket versjonen = i kaldeste laget fremdeles. Faktisk rim på brygga den siste morgenen!

Vi koblet toalett nr to til tank og oppdaget etter litt tid en vannlekkasje fra utedusjen som gjorde at madrassene i akterlugaren nå står og tørker. Alt i orden nå. Kjekt med våt/tørrstøvsuger!!

Fin seilvind fra Koster og inn til Onsøy Marina. Strålende sol, men litt vel kaldt..

Vi har storkost oss på tur og gleder oss allerede til å dra tilbake, forhåpentligvis litt varmere i været.