Motorromisolering

Sonskilen Båthavn  •
I dag er dagen man har begynt å etterisolere motorrommet. Glemte selvfølgelig tech 7 hjemme, så fortsettelsen følger i morgen. Har kjøpt 30 mm plater fra Biltema så det blir totalt 50 mm isolasjon. Merkelig nok ingen isolasjon i taket... Klar med tommestokk og kniv, endte med kjøkkenkniv da denne va...

Sjøen for alle 2018

Norges Varemesse  •
Vi var der da det åpnet på onsdagen, fant kjaptut hvilken hall vi skulle være i og gikk i gang. I løpet av noen timer hadde vi snakket med flere forsikringsselskaper, diskutert batterier, AIS og sikkerhetsutstyr og plukket med oss div tau, dieselkanner, SUP, stoler etc:) Veldig fornøyde! Venter på f...

Det nærmer seg vår!

Sonskilen Båthavn  •
En snartur ned for å sjekke presenning og se over sinkanoder og propell.

Ny foldepropell!

Mosseveien 35  •
Da har vi hentet ny foldepropell hos Ragnar Ringstad i Fredrikstad. En VP 18*16 3 blader. Blir spennende å se hva det har å si på fremdrift når vi går for seil!

Ny tur for å måke snø..

Sonskilen Båthavn  •
Det har blitt måketurer omtrent to ganger i uka til båten... Ser ikke ut til å bli vår med det første heller! Krysser fingrene for at vi får henne ut til påske!!

Kristi Himmelfarts helg til Syd-Koster

Syd-Koster Kilesand  •
Ny strålende langhelg på sjøen! Denne gangen på tur med Helén og Trond Elvestad med familie  5 barn, 1 hund og 4 voksne  Ruten ble Gressvik – Syd Koster – Strømstad – Tisler(ikke i land pga været) – Skjærhalden – Gressvik. Vi hadde de fleste typer vær, fra strålende sommersol på Koster til krafti...

Seiltur med farmor og slektstreff på Filtvet

Østre Bolærne  •
En deilig helg på sjøen er unnagjort med Inez som erfarent mannskap! Stiv og støl i kroppen i går, mye bedre i dag! Uvant å stå så mye på skrå! Drøy motvind begge veier, men det begynner vi å bli vant til!  Effektiv maksvind målt til 17,2 m/s så turen som normalt ville tatt 3-3,5 timer tok drøyt 7...

Vårpuss av teaken

Onsøy Marina  •
Etter noen timer med skrubbing og noen strøk med olje ser teaken god som ny ut! Bare så synd det begynte å regne rett etterpå, resultatet var at det har rent olje nedover da lemmen måtte taes opp. Dette er i senere tid fjernet med vanlig neglelakkfjerner og bomull etter tips funnet på nettet! Det en...

Påskeferie til Strømstad og Koster

Nord Koster  •
Vi forlot Padda, Oslo, på fredag. Blikk stille, så barna leste og Snorre vasket fendere. På Håøya plukket barna østers og vi gikk en lang tur etter middag i måneskinnet. Har konkludert med at batteriene ikke tålte vinteren, så litt skralt med strøm, men vi klarer oss  Lørdag ble dingyen montert og...

Første middagsgjester ombord

Padda  •
Frøya og Sverre inviterte farmor og farfar på taco i båten:) Farfar hadde med kake og vi spilte spill og koste oss utover kvelden.

Første vårtur

Idag tok vi første tur ut med Elvira, barna fikk kost seg i kajakken Bris og Chili fikk testet båtlivet for første gang. Ble bare en liten svipp ut i Oslofjorden der vi også fikk heist opp genoaen igjen etter vinteren. Ser ut som om alt har klart seg gjennom vinteren her på Padda:)

Morsdagskaffe i båten!

Padda  •
Første kaffetur til Elvira ble på morsdag sammen med Inez! Veldig hyggelig å vise henne frem. Nydelig vintersol som faktisk varmet.

Østre Bolærne

Østre Bolærne  •
For en perle! Hit skal vi tilbake! Masse spennende for barna å se på, mye historie og flott terreng! Årets julekort er på boks:)

Valle - Tjøme

Dag og Anne Sofie  •
Vi startet igjen i nydelig vær, sang God morgen Norge mens solen sto opp og tok livet med ro. [youtube=z17FiK0PpWs] Til lunsj stakk vi innom Dag og Anne Sofie, som heldigvis var hjemme. Enda bedre var det at de hadde med vafler til oss!! Bedre blir det ikke! Barna hadde en naturfagstime og dissekert...

Arendal 2

Arendal Gjestehavn  •
Vi prøver igjen! Reiste ned til Arendal etter skolen, fikk bunkret med mat og lagt oss til å sove. Dro fra havna 06.00, bekmørkt og kjølig. Nydelig soloppgang utenfor Lyngør. Gikk over på seil, men gikk så pass sakte at vi kunne dorge, gøy for kidsa, men lite fremdrift med tanke på kulingvarsel kl 1...

Arendal

Vi har kost oss med bursdagfeiring av Frøya på Egon sammen med farfar. Et par skarpe øyne så at vi hadde for dårlig inntak av sjøvann til kjøling av motor. VI har nå fått hjelp til å slipe ned lokket til impelleren og byttet impeller. Da ble alt så mye bedre! Siden været bestemte seg for å putte kje...

Lillesand

Lillesand gjestehavn  •
I Lillesand fikk vi koselig besøk av Wenche Ulstad og familien Fængsrud! Krabbe og makrell på menyen!

Stavanger Gjestehavn

Stavanger Gjestehavn  •
Vi koser oss som båteiere og har forflyttet oss noen skarve sjømil til Stavanger Gjestehavn. Feirer standsmessig med Champagne!

Egersund

Egersund Gjestehavn  •
Da vi kom frem til Egersund viste det seg at det var konsert rett ved brygga samme kveld. Morsomt for store og små.

Vi har kjøpt båt!!

Hunstein 45B  •
Vi har endelig kjøpt båt og nå skal vi seile henne hjem!